Hoe kan je zien of een spin nog leeft tijdens de vervelling?

Ik wil dit weten, want ik heb wel gelezen dat een spin op zijn rug ligt met poten omhoog als ze aan het vervellen is, maar niet hoe ik kan zien of het nog leeft of niet. Dit is van belang, want ze kan dood gaan tijdens een vervelling.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Dit heb ik mij ook afgevraagd en heb er toen een simpele oplossing voor bedacht maar dit duurt een tijdje. Pak hem op (als je geen fobie hebt voor spinnen en als je het durft) en leg hem heel voorzichtig in een doorzichtig bakje met folie eroverheen. Vergeet er. Geen gaatjes in te prikken met een naald. Kijk na een paar dagen of er iets veranderd is. Als er niks veranderd is hij waarschijnlijk gewoon dood. Maar als er iets veranderd is dan weet je dat hij dus nog leeft :). Als hij nog leeft , onthoud dan dt alle dieren, groot of klein, eng of schattig, recht hebben op leven. Leg hem dan gewoon terug waarhij zat. En als hij op het plafond zat zet hem dan tegen een muur in dezelfde ruimtwaar hij was. Hij gaat dan waarschijnlijk weg of hij vind zijn weg terug naar zijn oorspronkelijke plek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Geen enkel wezen heeft "recht" op leven.
Aan het feit dat er leven is kun je geen recht ontlenen.